Skogsmulle!

Yes nu är jag äntligen hemma efter 5 dagar som skogsmulle! Väldigt skönt å komma hem! Få komma hem till världens bästa som jag saknat väldigt mycke!<3

Hinner dock inte skriva så mycke nu eller lägga upp några kort.. Dags att lyssna in all musik vi ska ha till vårat gympa pass.. Måste hitta 16 låter med olika BPM. Å så har jag massa latinska ord jag ska kunna till provet på måndag!:)

Kloten!

Yes i morgon börjar utmaningen! Sticker till kloten med klassen å ska vandra en hel dag, paddla två hela dagar å sova i vindskydd! Ojoj de kommer nog vara minusgrader på nätterna så lär bli mycke kläder å hoppas på att bror har en varm sovsäck annars blire å inhandla en idag!

Så dagen idag kommer att bestå av packa, handla, plugga Anatomi å packa ännu mera, hinna äta nått å packa lite till sen sova.. Åker från E-tuna klockan 7 i morron bitti!

Tiden finns inte!

Oj det var ett tag sen jag skrev nu. men tiden finns inte riktigt! idag sprang jag hem från tåget å bytte om för å sen spela innebandy.. nu har jag bara hunnit duscha å ätit men måste stoppa ner huvet i Anatomi böckerna! Måste kunna allt tills nästa måndag å på söndag sticker jag ju till Kloten å skulle tro att det inte blir super mycke plugga där!! Börjar få lite panik! Är ju så jävla många å svåra latinska ord vi ska kunna å veta vart allt sitter!!:S

Böckerna! NU KOMMER JAG!:)

Buffertdag!

Grymt skönt med en ledig dag hemma! Det var väldigt behövligt! Vaknade vid 9 i morse å började då plugga Anatomi lite smått, läste tidningen, kikade på datorn å drack kaffe..

vid klockan 12 var det dags att förflytta sig från sängen till duschen för vid 1 hämtade jag upp mor å vi tog en lunch å inhandlade lite kläder å friluftsbestick tills jag ska till kloten nästa helg!

Nu har jag precis kommit hem å väntar på att han jag bor ihop med ska sluta jobbet! Å så håller jag på å lägger in massa kort jag tog igår när vi var ute i skogen hela dagen å hade Teambuilding! Skit kul var det.. hade tänkt å lägga upp lite kort här plus att det är min tur att skriva i bloggen vi har på våran hemsida! http://media.jakan.nu/friskblogg/

Nu ska jag åka å hämta upp min man!:)

Ajajaj

Ja det ordet har jag använt mycket idag.. har fan aldrig haft sånn träningsvärk som jag har idag!! Stog upp sista lektionen idag för jag ville inte sätta mig ner för jag vet hur ont det gör att både sätta sig å ställa sig upp, en pina!! Jag känner mig som en gammal kärring som inte kan röra sig å har jätte ont! Så kvällen kommer att spenderas i soffan!:)

Igår de sista 3 lektionerna hade vi mjölksyreträning (anaerob).. Å det va bara lår å rump övningar! När jag kom hem stack jag å spelade innebandy i 1½ timme också.. men det blev inte lika mycke springande som det brukar bli, efter typ 30min började jag redan få träningsvärk!:)

I morgon när min träningsvärk kommer vara som värst ska vi ut å vandra hela dagen med minst 8kg packning i väskan! Usch kommer inte bli kul!

Hmm...

Satt och tänkte idag på tåget när jag åkte hem.. Varför jag tar mig tillbaka till skolan igen? Skolbänken, allt nytt folk i skolmiljö, alla läxor, prov, raster... Visst det är bara under en period å jag pluggar nått jag vill å tycker är kul! Men är det värt de? Kommer de å hjälpa mig eller?

Å när man som tjej har de där jävla hormonerna som kan göra en så ledsen för egentligen en liten sak!

Nää nu ska jag sluta vara så negativ!

Idag kom Jonas Colting till jakan å hade föreläsning i 3 timmar.. Fast kändes som att de bara tog 30min.. Jävlar vilken häftig kille!! Han har sprungit Iron man flera gånger å hans heltidsjobb är å träna!

IRON MAN= Det första moderna långdistanstriathlon är Hawaiian Ironman Triathlon med 3,86 km simning, 180,2 km cykel och 42 195 m löpning.

Nu ska jag packa väska till i morron innan det är dags å hoppa ner i sängen.. Blev inte super mycke sömn i natt så behöver ta igen lite i natt!

Ett par bilder från skolan!

Utflykt till Hummelmora äng!

Första dagen på Jakan!

Vandra!

Varför går helgerna så ruskigt fort! känns nästa som det var idag jag kom hem från tåget å det var fredag! Men icke! Det är redan söndag å dags å plugga lite! Måste läsa träningslära.. Även fast det är intressant så tar det emot idag! Har ingen lust å läsa! De va till och med roligare å hänga tvätt!:) Sen ska jag ta å se Super size me igen å förhoppningsvis hinna läsa lite i Hälsa boken också innan det är dags för match! Mycke å göra å motivationen är inte på topp!:( i fredags när jag kom hem så tog jag på min puls klockan å sprang med 70% intensitet i 25minuter.. mycket roligare å springa när man kan räkna ut hur bra träning det ger å hur långt å fort man ska springa.. min puls skulle ligga på 175 hela vägen å det gick bra!:) Sen på eftermiddan gick vi ner till Grappa å åt, de blev en räk å kräft sallad för mig! Efter de tog vi en promenad till Roos för å se Matchen.. Dock inte den bästa jag sett men det var trevligt där! Igår gick jag med min mor ner till staden! jag var tvungen å köpa stövlar å regnkläder som jag ska ha på mig när vi ska vandra å paddla i kloten.. Fast på fredag ska vi ut å vandra å testa kläderna å väskan så det funkar bra! kanske inte så bra å ge sig ut i 10 timmar första gången man testar kläder å sånt! Men hittade iaf ett par stövlar å regnkläder som funkar bra i 10 timmar spö regn, dock så blev jag 1600kr fattigare!:( men har tur att jag har mor å far som gav mig ryggsäcken i födelsedags present!:D Nää nu måste jag ta tag i pluggandet!