Fars dag!

Ja om ett år kan jag fira världens bästa sambo på riktigt, men tänker fuska lite idag å fira han ändå!:) Han är ju redan pappa även fast lillen ligger i magen, nu får han ju ta hand om mig i stället! Men tror han längtar lite tills den lilla kommer. blir nog en lättare uppgift!:P
 
Ihelgen har vi lyxat till det lite å bott på hotell i Sthlm! super mysigt! Åkte dit direkt jag hade slutat jobbet i fredags å sen åkte vi hem igår! Hann med å kika lite i affärer, mysa på hotellet å gå på Allt för hälsan mässan! När vi kom till stan igår fortsatte vi i stan å käkade på restaurang!:) Haft en väldigt lyxig helg!
Men i morse ringde klockan vid 6 å Robin drog i väg till Nyköping! som tur va kunde jag somna om å vakna vid 9 istället! Gick upp å käkade frukost sen kom  mamma å hämtade mig å vi åkte ut till mormor å morfar en sväng! Har typ precis kommit hem. Väntar nu på att Johan ska kika över å vi ska kika på film! Snart dags att gå på nya Twiligt så måste ju se den senaste så vi hänger med vad som hänt!:)
 
Imorgon är det dags för skola igen! Måste hinna med å göra två träningspass idag också! Har börjat så har inte så mycket kvar! På första PT passet är det fokus kondition å på eftermiddagen är det fokus på styrka! Svåraste blir nog styrkepasset jag ska ha med en 67årig tant!:)
 
 
Vecka 27!
 
Barnet:
Barnet är cirka 30 centimeter i sin fulla längd. Barnets ögon öppnas efter att ha varit stängda en tid. Det övar att öppna och stänga ögonen. Hörseln utvecklas allt mer och barnet kan hoppa till vid kraftiga ljud eller snabba rörelser från dig. Nu är överlevnadschansen stor (ca 90%) om barnet skulle komma ut för tidigt.

Vikt 1 kg.

Mamma:
Nu kanske du känner en liten fot som trycker mot magen. Ibland tar barnet spjärn och prövar sina krafter. Du kan känna hur barnet "svarar" när du försiktigt trycker tillbaka. Du kan också börja känna dig tung och få bristningar, så kallade strior på mage och lår. Hittills har det ändå varit ganska bekvämt med en rund liten mage och en bebis som inte buffar till allt för hårt mot revben och insidan av magen.Nu når livmodern din bröstkorg, vilket kan göra dig andfådd, om du inte redan är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0