2 veckor!<3

För två veckor sedan vid den här tiden låg vi på bb å var väldigt trötta men också världens gladaste! Våran groda var då 9 timmar gammal å redan världens sötaste!:) Förlossningen gick över förväntan väldigt bra! Åkte in till förlossningen på fredags kvällen vid 18 ungefär (tiderna är bara ungefär, för hela kvällen/natten känns som bara några minuter när vi var där) Fick då ligga med CTG kurva å hon undersökte mig å jag var då öppen 3cm.. Men tydligen så hade vi de bättre hemma så vi blev hemskickade igen med 2 Citodon! Så jag tog mig ner til bilen igen å vi åkte i snigelfart på alla jävla guppel med värkan, fan de va inte kul! Å alla bilar bakom oss va inte glada!:) Vi åkte till Billy boys å köpte en pizza eftersom vi inte hade ätit nått! Men de skulle vi inte ha gjort, fy fan vad äckligen det luktade så vi åkte med alla fönster nere hela vägen hem! Väl hemma kunde jag inte äta nått men Älsklingen fick i sig iaf! Efter 1½ timme orkade jag inte mer så vi åkte in igen å blev då inlagda! Jag var då öppen 4cm. Efter att vi kanske legat inne i nån timme så började jag med lust gasen. den hjälpte ju bra i början men vid klockan 12 gav jag upp å ville ha rygg bedövning! Å fråga mig inte om de gjorde ont eller va äkligt med en stor spruta i ryggen för jag har ingen aning! Hade så jävla ont av värkarna så jag kände inte sprutan! Va tvungen å koncentrara mig på å slappna av å sitta upp! När den väl började ta va de grymt skönt! hade inte ont alls å kunde vila ett tag! vi skulle ligga å vila 1 timme men efter 40min kom barnmorskan in för att Toves hjärtljud hade gått ner men de gick upp igen så hon gick men bara nån minut senare kom hon in igen å hjärtljuden va låga så hon skruvade in nån grej i Toves huvud som visade hjärtljuden å hon mådde bra! Efter de skulle jag upp å röra på mig för att de skulle gå fort å öppna mig, jag var då öppen 6cm. De va jätte läskigt å ställa sig upp när benen bara vek sig så fick stå med ett stå bord hela tiden för att inte ramla! Men de tog bara typ 1 timme innan krystvärkarna började å jag var öppen helt! Men då började det onda komma tillbaka å efter att ha krystat i fem minuter frågade jag om de snart var klart å jag ville gå hem! Men fick till svar att de va ett tag kvar!:) Efter 1 timme var Tove äntligen ute! Sjukt söt från första stund! Å Robin fick klippa navelsträngen!
 
 
Men Oj vad fort tiden går! Våran groda blir redan 2 veckor idag! Har mest varit hemma de här två veckorna men vad fort dagarna går! Dagarna består mest av att amma men börjar komma in i de mer å mer nu.. det går oftast 3 timmar emellan iaf! I början gjorde hon inge annat än å åt!:)
Men det har varit väldigt spännande två veckor! Varför skriker hon? Är hon hungrig igen? Nej de va hon tydligen inte för hon kräktes upp allt efteråt men blev iaf nöjd. Varför skrek hon då? Vill hon bara mysa? Har hon ont i magen? Är hon bara trött? Har lärt känna henne väldigt bra ändå å förstår de flesta skriken å vad hon vill men ibland blir man förvirrad!:P
 
Men jag kan inte förstå de som är ensamstående med en liten nyfödd! Jag har grymt bra stöd av han jag bor ihop med å hade de på förlossningen också! kan inte ha en bättre sambo än vad han är!
 
nu ska jag mysa med min underbara lilla familj!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0