Sjukstuga!

I onsdags när jag vaknade hade jag lite ont i halsen men tänkte inte mer på de, jag å Tove gick ner å käkade frukost sen tog vi en promenad till mammas jobb där jag skulle lämna tillbaka lite kläder. När vi kom hem va de dags för en liten sov stund för Tovis. När hon vaknade kände jag att jag hade ont i kroppen å mådde illa så blev bara lunch för henne å Robin som kom hem å käkade. Å jag började må sämre å sämre men va ju bara nån timme kvar innan Robin skulle sluta så jag stog ut med en pigg å glad nästan ettåring själv. Sista tiden satt vi under en filt i soffan å lyssnade på barnmusik!:) 
Senare på eftermiddagen tog jag tempen å hade 39,5. Inte konstigt jag mådde som jag gjorde. Men knäpp som jag är ligger jag på soffan å hjälper till med de jag kan istället för å ligger däckad å mår piss. 

En timme satt jag i kö till försäkringskassan å tillslut när jag hade hunnit bli arg så träffade jag en supertrevlig tjej som hjälpte mig med allt så jag blev på bra humör igen. Hon hade absolut hittat rätt jobb! Så kul å prata med sånna! 

I torsdags va Robin hemma från jobbet. Vilket va väldigt bra för vid lunch fick jag massa feber igen å låg i soffan. 

I fredags så bestämde vi att mamma skulle ta lite ledigt efter hennes möte på morgonen å komma å hjälpa mig för de blir så jävla dyrt för oss å va hemma båda två! Men mammas möte drog ut på tiden så hon kom inte fönns vid lunch. Men vi har en så snäll tjej så de gick bra ändå. Hon lekte mycket själv när jag satt i soffan å åt hur bra som helst så jag behövde inte anstränga mig för mycket. 
Men när mamma kom så slappnade jag väl av mer å då steg febern direkt å jag blev däckad i soffan! 
På eftermiddagen så tog Robin med Tove å handlade å jag somnade direkt, men efter de så har den höga febern försvunnit som tur är! För fy fan vad jobbigt de är med sånn hög feber! 


För typ en månad sen frågade Robins mamma om dom fick ha Tove idag till i morgon å vi tyckte de va perfekt för Sebbe å Angelica ska ha inglyttningsfest idag. Men jag som va sjuk igår å Tove hade börjat hosta så vi ställde in de. Å tur va väl de. I morse hade Tove nästan 39 graders feber! 
Jag vet ju exakt vad hon går igenom å jag tycker så syns om henne. Hur jobbigt jag än tyckte att de va så skulle jag gärna byta med henne!! 

När hon skulle sova i förmiddags så åkte Robin å handlade men jag fick inte henne å somna så efter ett tag fick hon alvedon å vilket spykalas vi hade. Min stackars tjej. Men när alvedonen hade värkat så sov hon ett litet tag iaf å sen orkade hon leka lite. Men ikväll har hon varit dålig. 
Fick alvedon innan hon skulle sova så vi hoppas hon sover skapligt i natt. Vi har bara varit uppe två ggr än så länge. Fast det är ju två ggr mer än vad vi brukar! Usch det gör så ont i mig å se när hon mår dåligt!!<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0