Vardag..

Då var det måndag igen å en hel vecka i Sälen är redan slut... Den gick ju hur fort som helst! Men jag har igen fått det bekräftat att vi har världens snällaste lilla tjej!
Förra söndagen började med att min klocka ringde vid 8 å både Robin å Tove sov fortfarande.. så jag gick upp å gjorde klart lite av min packning innan jag gick upp å väckte båda två! 
Vi åt frukost å packade det sista innan mamma å pappa kom å hämtade upp Tove å mig! Bilen va redan fullpackad när dom kom! Vi hade ju bara en vagn, två stora väskor å påsar!:S Men med lite våld gick allt in å vi satt som packade sillar!:)
Efter ungefär 2½ timme så var alla hungriga så vi stannade på sibylla å käkade lite innan vi åkte vidare! Tove somnade nästan direkt när vi åkte med sov bara 30min! Men hon va på gott humör nästan hela vägen.. Hon fick en lite smootie å smaska på när hon blev lite sugen å så kikade hon lite på Bamse sista vägen innan vi äntligen va framme i Tandådalen!:) 
 
Vi packade in alla saker å Tove tog en lite tupplur igen!
 
I början av veckan gjorde vi inte så mycket! Njöt av att vara hemifrån, busade massor, åkte pullka, tog promenad med vagnen å bara hade det skönt! Tove va hur nöjd som helst av att ha flera att busa med varje dag å inte bara sin tråkiga mamma som hemma!:) 
 
I torsdags kväll kom äntligen Robin å Andreas upp! Å Tove blev jätteglad när äntligen pappa kom! 
I fredags var det dags att åka snowboard! Men jag har aldrig varit så här otränad som jag är nu! De muskler jag använder när jag åker snowboard använder jag inte när jag spelar innebandy eller kör styrka! Så tills nästa gång jag ska åka ska jag fixa ett specifikt träningsprogram så jag bygger upp benen bättre innan! Men det va kul å åka!
I lördags skulle vi åka mera men det va så jävla kallt å blåste hur mycket som helst så blev inte många åk... dom stängde av sittliften för att de blåste så mycket så fick bli en myskväll i stugan istället! 
Jag, Robin å andreas hade tänkt att gå till After skin men när vi kom dit å såg att de stog typ 20 pers i kö utanför i stormen så tog vi snabbt ett beslut att vi skiter i de å tar en öl hemma istället!:)
 
Å igår va de dags att åka hem igen...
 
Tove har haft skit bra rutiner med sovningen å mat på dagen där borta.. sen idag sprack dom som vanligt! å vi har inte gjort nått annorlunda än vi gjorde där borta! vad kan de vara som är fel då?? Är det nått i hennes rum som gör att hon vaknar vid fyra å tror att det är morgon eller vad är det?? Där uppe vaknade hon vid två ungefär men va bara vaken max en kvart å sen somnade om... I natt vaknade hon halv 4 å va pigg, stog upp när jag kom in å blev jätteglad å trodde att det var morgon! Men efter en timme somnade hon om sen sov vi till halv 9.. Å det blir helt fel sen när hon ska sova på dagen! 
 
Idag kan jag inte säga att mitt humör är på topp! jag vet inte varför men just nu vill jag bara sätta mig i ett hörn å tjura å hoppas på att dagen går över! 
Men de går ju inte! Har ju massa tvätt där uppe som måste tvättas.. måste åka å handla så vi har nått att äta ikväll å nån frukost i morgon! Jag skulle vilja laga några storkok till Tove också! Men lusten finns inte där!! Menmen den kanske kommer! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0