Varsegoda å lära er lite från min roliga bok!:)

Hemicellulosa är en mycket heterogen grupp av polysackarider med varierande molekylstorlek, monomersammansättning och förgreningsgrad. Komponenterna benämns ofta efter den dominerande monosackariden, t.ex petosaner eller arabinoxylaner i spannmål som huvudsakligen består av pentoserna xylos och arabinos, galaktaner i potatis som har galaktos som dominerande komponent, galaktomananer i ärtväxter av mannos och galaktos som sidogrupper.. Är det okej om man river ut å slänger denna sida i våran Näringslära bok? Det är ju rena grekiskan.. Tyckte dom inte jag var tillräckligt förvirrad innan!:P Nää får ta tag på de på nytt i morron igen! nu tar jag kvällen å njuter av att kunna vara uppe lite senare ikväll å mysa extra mycket med min älskade man å va ledig i morron!:D just de, va ju på bio ikväll.. såg Breaking dowm part 1.. skit bra film! Fan vad bra Twilight är!! Nu är det bara å vänta ett år tills nästa kommer!:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0